שירו של אבא: פרשת ויגש

יואב דיליאון No Comments on שירו של אבא: פרשת ויגש

כמדי שבוע, השדרן יואב דיליאון, שולח למכריו מספר דברי תורה מתוך דברים שאמר אביו, ר' בנימין זאב ז"ל, על פרשיות השבוע. השבוע פרשת 'ויגש' ואתם מוזמנים להתענג על דברי התורה המתוקים

יואב דיליאון
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כתוב בפרשה " כי איך אעלה אל אבי והנער איננו אתי.."
אומר אבא "כי איך אעלה אל אבי" איך אדם יכול לעלות אל אבא שבשמיים לאחר החיים בעולם הזה "והנער איננו אתי" אם הדור הצעיר לא נמצא איתי ולא הולך אתי בקבלת עול תורה ומצוות

"אני יוסף אחיכם אשר מכרתם אתי מצרימה.."
שואל אבא האם זו דרך פיוס להזכיר לאחים בשעה גדולה זו של התוועדות את העוול שעשו לו אחיו במכירתו למצרים? אלא מסביר אבא, יוסף הצדיק דווקא משמיע כאן דברי פיוס לאחיו אל תחששו שירידתי למצריים כשהייתי נער גרמה לי לקלקול המידות "אני יוסף אחיכם אשר מכרתם אותי מצרימה" אני אותו יוסף הנער לא השתנתי מאז ועד היום במידות ובאורחות החיים שלי והמוסר שקניתי בבית אבא ולכן אל תעצבו בשל המכירה כי לא גרמתם לי כל רע בכך.

"וישבת בארץ גושן… אתה ובניך ובני בניך…"
שואל אבא מדוע החליט יוסף להושיב את יעקב אביו וכל ביתו בארץ גושן הרחוקה מבירת הממלכה ולא הציע לאביו לשבת סמוך לארמון המלך כדי שיהיה קרוב אליו יוכלו להיפגש מתי שרוצים?

ומסביר אבא ואומר תשובה לשאלה זו אנו מוצאים בפסק של הרמ"א ביורה דעה ששם כתוב "אם הבן גדול בתורה ואביו גם מכובד בכבודו יש להם להרחיק זה מזה.."

"ובני דן חשים.."
אומר אבא בתורה כתוב חשים בלי האות "וו" ולכן חשים זה אותיות משיח וכאן הרמז אמו של משיח באה משבט דן

לסיום, מסביר אבא שכל העניין בין יוסף לאחיו התחיל בקנאה דכתיב "ויקנאו בו אחיו.." וכמו שאבא תמיד אומר שהכל מרומז בתורה אז:
יוסף בגימטריה = 156
קנאה = 156

שבת שלום ומבורך!



0 תגובות